11 Ağustos 2009 Salı

Kırık taburenin ucuna ilişmişim. Yüreğimin rüzgar çanları çalmakta yine derinden.

Yarım kalan çay bardağını inceliyorum. İçinde dolaşan çay taneciklerine bakıyorum.

Sanki bir şeyler anlatmaya çalışıyorlar bana. Yol' mu gözüküyor acaba diye düşünüyorum.

Sanki çay falına bakmasını bilirmişim gibi. Simidimi batırıyorum içine.. İçinde dolaşan susamlar eşlik ediyorlar bu sefer çay tanelerine. Bir resim gibi oluyor çay bardağımın içi.

Sarı ve siyah. Garson dikiliyor başıma. "taze çay var" diyor. konuşmadan. "alırım" diyorum.

Heyecanla yeni resim hayaliyle çayımı yudumlarken, derin maviliğe dalıyor gözlerim.

Bir kayıkçı var denizde. Balığa çıkacak sanırım. Motorunu var gücüyle çalıştırmaya çalışıyor.

Küçücük dalgalar oluşturuyor koca denizde. Belli belirsiz. Ağzında sigarası, sarı çizmeleri, siyah balıkçı kazağı ve pantalonuyla. Çay bardağımda ki resimi andırıyor sanki. Sarı ve siyah.Sonra bir çift geliyor yan masaya. Küçük taburelere ilişiyorlar onlarda. Kızın gözleri ışıl ışıl.

Sıkıca tutuyor sevgilisinin ellerini . "beni hiç bırakma dercesine" Delikanlı emin kendinden.

"Ben buradayım, ölene kadar yanındayım" der gibi bakıyor kızın küçük ellerine. Garson dikiliyor başlarına onlarında. Sormadan, konuşmadan iki çay bırakıyor. Benim çayım bitmek üzere heyecanlanıyorum.

Resim belirmeye başlıyor gözümde. Göremiyorum bu kez. İmgelemeye çalışıyorum, başaramıyorum.. Yorulan ayaklarımı uzatmaya çalışıyorum çekinerek. Birazcık dinlensinler.

Yandaki çift hiç konuşmuyorlar. Sessizlik hakim masalarında. Balıkçı amca sigarasının sonu gelmiş, derin bir nefes daha alıp atıyor denize. Motoru çalışmaya başlıyor. Sessizliği bozuyor.

Çayım bitiyor, usulca kalkıyorum yerimden. Parasını ödeyip hiç konuşmayan garsona, uzaklaşıyorum oradan . Kalabalık karşılıyor beni. Balıkçıların balık tezgahlarına takılıyor gözüm.

Deminki balıkçı amca geliyor aklıma. O da gelecek belki akşam üstü bu tezgaha. Bir çift geçiyor yanımdan. Kavga ediyorlar. Kızın gözleri ağlamaklı. Delikanlı bağırıyor. Az önceki çift geliyor gözlerimin önüne. "Onlar mutlu olmalı" diye diliyorum. Tüketmesinler sevgilerini.

Çalmsın yüreklerinde rüzgar çanları. Mutluluk çanları eşlik etsin sevgilerine..

Eve döndüğümde çay demliyorum kendime. Ama bu sefer resimsiz olacağını bilerek, yudumluyorum..

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder